Saps què passa a la web cada minut? Doncs que hi ha
694.445 cerques a Google, 695.000 actualitzacions a Facebook, 79.364 posts al
mur de Facebook, 51.040 comentaris a Facebook, 98.000 tweets i més de 168
milions de correus electrònics enviats, i podriem anar continuant. . . però crec
que ja et pots anar fent la ideea de l’ús tan continu de les xarxes i d’Internet.
“Getting information off the Internet is like talking a drink from a fire
hydrant” (obtenir informació és com beure un glop d’una boca d’incendi), gran
frase de Mitchell Kapor, i és que té tota la raó: estem en uns nivells de
saturació d’informació. Com podem processar tota aquesta informació? Què és el
més important? La solució és un curador d’informació que filtri, reuneixi,
organitzi i comparteixi la informació més interessant per a cada un de
nosaltres evitant aquelles noticies. . . bé. . . no tan fiables. . . per dir-ho d’alguna
manera. Així cada usuari pot quedar-se amb la millor informació, és a dir, la
més completa i la que més li pot interessar. El curador d’informació per exel·lència
que trobem avui dia, i que t'animo a utilitzar, és
no és difícil d'emprar un cop li trobes el “truquillo” i val molt la pena. Així que t'animo a crear-te un compte, entrant a la pagina web i apretant al botó verd “join
free”. Si vols pots registrar-te amb una de les teves RRSS (com Twitter,
Facebook o Linkedin) i si no fas ús de cap d’aquetes no hi ha cap problema
perquè ja veuràs que hi ha una opció per a tothom qui no en tingui i això no
sigui motiu perquè no es pugui fer servir aquest curador. Per crear un compte
has d’omplir algunes dades personals que són imprescindibles, una de les quals
és un correu electrònic on et confirmaran el compte d’scoop.it mitançant un missatge que hauràs de confirmar
per poder començar a treballar amb Scoop.it. La foto no és obligatòria, si no vols
penjar-la pots deixar-la en blanc. Ara ja estàs registrat/da a Scoop.it i ja
pots començar a fer-ne ús!!
Primer de tot has de crear un "topic", que serà el tema a curar, a filtrar. En podràs crear fins a cinc de diferents. Pots afegir-hi una
breu descripció que sortirà sota el titol i també unes Keywords que són les
paraules clau que tu has de triar molt bé perquè seran en les que l’Scoop es
basarà per buscar-te suggerències, per a tú i per a aquella informació que tu
necesitis. Llavors, segons les paraules claus que hagis triat, et sortiran les “suggestions
content”, és a dir, notícies relacionades amb aquestes paraules. Que si apretem el botó “Scoop.it” la tindrem dins del nostre taulell de notícies amb totes
aquelles altres que haguem anat triant. Les notícies que tinguem al taulell no
només les podrem extreure de les suggerides per l’Scoop sinó que també d’altres
pàgines webs. Abans de publicar qualsevol notícia al taulell, jo et recomano
que escriguis algun comentari sobre el tema, la notícia, i, si vols, també que
ho comparteixis pel Facebook, Twitter... on vulguis. A opcions avançades veuràs que pots afegir etiquetes relacionades amb la notícia, cosa que et recomano
molt que facis, perquè si després vols buscar una notícia et serà de gran ajuda.
Finalment publica!!
Ara bé, n’estàs segur/a de voler-ho publicar? De deixar
constància dels teus interessos i afinitats? Per un cantó filtres tota la
infinitat cibernètica i la fas més manejable però alhora estàs donant molta
informació sobre els teus gustos i això fa que també siguis fàcilment influenciat/da.
Aqui et deixo un video sobre un noi que ja s'hi ha decidit! Ara et toca a tu, o no?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada